شرح وظایف دبیرخانه:

·       ثبت ونظارت بر موضوعات مکاتبات دریافتی و ارسالی از طریق اتوماسیون اداری

·       بازبینی وکنترل ضمائم نامه های دریافتی و ارسالی

·       ثبت ونظارت وتفکیک وتوزیع نامه های ارجاع شده به اقدام کننده ها وپیگیری آن

·       ثبت ونظارت بر مکاتبات داخلی

·       ثبت و نظارت بر حفظ ونگهداری سوابق مربوط به نامه ها طبق ضوابط ومقررات بشکل الکترونیکی در اتوماسیون و درصورت لزوم بایگانی فیزیکی

·       طبقه بندی وکدگذاری وبایگانی مکاتبات طبق دستورالعمل های مربوطه واحتیاجات مرکز  خدمات آموزشی ( درصورت فیزیکی بودن مکاتبات)

·       پست و دریافت مراسلات پستی(دانشنامه، ریزنمرات، گواهی موقت و ...)

·       ثبت مکاتبات و مستندات مربوط به کارکنان و واحدها در دفاتر ارسال و مراسلات وتحویل آن درقبال اخذ رسید

·       ثبت ونظارت مکاتبات وفرمهای داخلی در دفتر اندیکاتور (داخلی)

·       ارسال وپیگیری کلیه مکاتبات خارج از سازمان طی دستور مقامات ذیربط

·       دریافت مکاتبات و سایر امور مربوط به امور مالی حسب مورد

·       تهیه گزارشهای لازم و سایر امور محوله

·       پیگیری و همکاری و مشارکت جهت طراحی و پیاده سازی سیستم نرم افزاری دبیرخانه و بایگانی

·       نگهداری از نامه هایی که تاریخ پیگیری و اقدام آنها تعیین‌شده و ارسال به‌ موقع آنها را برای واحدهای اقدام‌کننده

·       انجام سایر امور محوله در حوزه وظایف سازمانی از سوی مقام مافوق

·        آشنایی با رایانه، مهارتهای امور اداری و دفتری، نامه نگاری، ثبت و بایگانی اسناد و مدارک، طبقه بندی و کدینگ اسناد، مهارت های گزارش نویسی و گزارش دهی

·       حفظ و نگهداری از تجهیزات و امواال تحت اختیار مربوطه و استفاده بهینه و صحیح از آنها مانند کامپیوتر ، پرینتر ، اسکنر و .....

 

شرح وظایف بایگان اداره آموزش

·         دریافت دستور کار و برنامه از مافوق

·             تفکیک نامه ها، بایگانی به همراه اسناد، اوراق، مدارک ( شامل: بایگانی فیزیکی و بایگانی تصویری )

·            انجام پرینت و کپی لازم جهت بایگانی فیزیکی و راکد

·             حفظ و نگهداری پرونده ها   

·             تشکیل زونکن، لیبل گذاری و درج اسامی برای پرونده های راکد( شامل فارغ التحصیل ها، اخراجی ها، انصرافی ها، و...)

·            تحویل پرونده ها به کارشناسان درخواست کننده

·             ضبط و جایگزینی اوراق مربوط در پرونده ها

·             طبقه بندی، کد گذاری و بایگانی مستندات آنها

·            تشکیل پرونده های پایان یافته با اجازه سرپرست مربوطه و ارسال به بایگانی راکد

·           ضبط و نگهداری به ترتیب هر یک از زونکن ها و تهیه و تعیین فهرست، اسم و شماره برای هر یک از پرونده ها

·            تشکیل پرونده برای دانشجویان جدیدالورود ( فرآیند کامل یک تشکیل پرونده تا رسیدن به قفسه بایگانی مربوطه)

·               تعویض و یا مرمت پرونده های فرسوده و یا آسیب دیده دوره های گذشته

·         انجام اقدامات لازم جهت حفظ و نگهداری پرونده ها در مقابل آفات، رطوبت،‌ حرارت،‌ نور، آتش سوزی وغیره

                -           استفاده از فن آوری نوین اطلاعات درانجام امور بایگانی به منظور افزایش بهره وری کار